Menighedslejr

fredag d.26.-søndag d.28.april 2024

​Afholdes på Kongelejren, Ellinge Lyng ved Vig

Bethlehemskirkens menighedslejr er lejr for hele menigheden, med fest, bøn, lovsang, leg og undervisning. En lejr for de gode samtaler og hvor vi kan lære hinanden bedre at kende.

Tema : At vi alle må være eet!

Velkommen til en anderledes menighedslejr , hvor forskelligheden og kreativiteten er i fokus, og hvor vi mødes på tværs af generationerne. Jesus beder i John.Ev. kap. 17, om, at vi alle må være eet! Men vi er så forskellige, så hvad mener han egentlig med det?
I år vil vi forsøge at udforske dette gennem sansning, sjov, fantasi og leg. Vi håber herigennem at møde både Gud og hinanden på nye øjenåbnende måder med respekt for hinandens forskelligheder og grænser.

Nogen kan ikke gå, nogen har krudt bagi, nogen har små børn, nogen kan ikke høre, nogen har brug for en eftermiddagslur, nogen elsker svedehytten og så videre og så videre! Vi vil øve os i at ALLE kan være med, selvom der kan være noget, som nogen ikke magter, og at vi alle må være eet alligevel.

Programmet er planlagt sådan, at børn, juniorer, teenagere, unge og voksne kan være sammen under hele programmet. Alle bliver inddelt i grupper, som de er sammen med, når der skal laves praktiske ting og til den kreative forkyndelse.

Med venlig hilsen Lejrudvalget: Margit Ryhl Faber, Michael Wessing, David Wessing, Christian Winther, Martin Drengsgaard, Bess Serner-Pedersen og Ulla Mollerup

Du kan downloade hele programmet her

Fredag:

• Ankomst fra kl. 17.00
    • kl. 18.00 - 19.00: Aftensmad
    • kl. 19.00 - 19.15: Gruppemøde
    • kl. 19.45 - 20:30: Ryste sammen
    • kl. 20:30 - 21:00: Aftenkaffe
    • kl. 21.00 - 21.50: Kreativ andagt for alle
    • kl. 21.55: Bål/skumfiduser/hyggelig samtale/spil eller what ever.
    • kl. 23.00 - 23.15: Et kærligt tilbageblik på dagen (for dem der er vågne og har lyst)

Lørdag

• kl. 08.00- 8.45: Morgenmad
    • kl. 09.15 - 12.00: Starter med kreativ bøn for alle - derefter skal vi sammen gruppevis på opdagelse i det 'at blive eet'.
    • kl. 12.30-13.30: Frokost
    • kl. 14.00: Rundbold for store og små
    • kl. 15.15: Kaffe i pejsestuen
    • kl. 16.00: Seminar: 'Jesustilhængere i historisk perspektiv' v/ Herluf Eriksen
    • kl. 18.00-20:30: Festaften med middagsmad, hvor vi med forskellige indslag vil ære dem iblandt os, som er født i 40'erne og 50'erne.
    • kl. 21.00-22.00: Lovsang og historier fra vores liv.
    • kl. 22.00: Kaffe og hygge i pejsestuen
    • kl. 23.00: Enkel tidebøn (for dem der er vågne og har lyst)

Søndag

• kl. 08.00 - 8.45: Morgenmad
    • kl. 8.45: Oprydning på egne værelser
    • kl. 09.30 - 11.00: Gudstjeneste: Børnekirke Special for alle, at vi kan blive eet dér også.
    • kl. 11.30 - 12.15: Frokost
    • kl. 12.15 Fælles oprydning på alle arealer
    • kl. 13.30 Fælles afslutning
    • Kl. 14.00 afrejse

Praktiske opgaver:
I løbet af lejren hjælpes vi ad med forskellige praktiske opgaver i køkkenet.
Skriv på tilmeldingen, hvornår du ankommer og afrejser - afhensyn til køkkenet.

Ved lejrens slutning hjælpens vi alle med at rydde op og pakke lejren sammen.

Derfor er det vigtigt, at alle bliver lige til det sidste.

Pris og indkvartering i 2024:
  • Voksne 450 kr.
  • Studiepris 300 kr.
  • Børn under 12 år 300 kr.
  • Børn under 1 år gratis
  • Familiepris max. 1.250 kr.
  • Voksne en enkelt dag 300 kr.

Rabat ved tilmelding før 1.april:

• Voksne 300 kr
  • Studiepris 200 kr.
  • Børn under 12 år 200 kr.
  • Børn under 1 år gratis
  • Familiepris max 800 kr.
  • Voksne en enkelt dag 200 kr.

Betaling og tilmelding her
Hvis du tilmelder dig via papirprogrammet, så sker betalingen på netbank: 1551 . 0005323940 mærket “lejr” og navn
Du kan IKKE bruge mobilepay.

Der er mulighed for at søge reduktion af prisen hos BFR: formandBFR@bethlehemskirken.dk

Medbring:
Lagen (obligatorisk) samt sovepose eller sengetøj (+dyne og pude), håndklæde, toiletsager, indesko, varmt og praktisk tøj mm.
Medbring også gerne brætspil og lignende.

Forberedelse:

Adresse:
Kongelejren ved Ellinge Lyng, Lyngvej 68, 4560 Vig

Frivillige hænder

Det er et team af frivillige og ansatte, som planlægger den årlige menighedslejr.

På selve lejren er der endnu flere frivillige i spil, som bidrager med alt muligt fra lovsang til børneprogram og festaften, og alle deltagere hjælpes ad med de praktiske opgaver i køkkenet.

Gennem de senere år har planlægningsteamet været delt op i et ”praktisk team” og et ”indholds-team”. Det praktiske team koordinerer de praktiske rammer for lejren, fx tilmeldinger, værelsesfordeling, indkøb og køkkentjanser. Indholds-teamet koordinerer undervisning, børneprogram, lovsang, festaften – og hvad der ellers sker på menighedslejren.

Der vil som regel være 1-3 planlægningsmøder, og arbejdsindsatsen ligger hovedsageligt fra august og frem til menighedslejrens afholdelse.

Hvis du har lyst til at være med til at planlægge menighedslejr eller bidrage med noget bestemt på lejren, så kontakt formanden for Bethlehemsfællesskabet på formandBFR@bethlehemskirken.dk.

Ditte Pihl skriver om at være frivillig.

“Jeg synes, det er fedt at arrangere menighedslejr, fordi det giver en unik mulighed for et samarbejde, der på kreativ vis skaber noget helt konkret, som er til stor glæde for menigheden og til gavn for opbygning af fællesskabet. For mig er det en sjov måde at være frivillig på, at få lov at have indflydelse på indhold af lejren og at få erfaring med planlægning for mange mennesker.”

Menighedslejr