Børnekirke

"Lad de små børn komme til mig," sagde Jesus.

Lad børnene komme i kirke, så de kan finde ud af, hvad det er for en størrelse. Ligesom i så mange andre kirker ønsker Bethlehemskirken, at udviklingen af børnenes åndelighed er i centrum. At de ikke kun får viden om Gud, men at de udvikler en personlig relation til Ham.

I Bethlehemskirken har vi flere skønne tilbud for børn og unge.

Gud ske tak og sjov -  Bethlehemskirkens børnekirkeblog

En legeplads til inspiration for dig som vil vide mere om børns åndelige udvikling

GUD SKE TAK OG SJOV

Børnekirke

Børnene kan sagtens blive inde i kirken under hele gudstjenesten, men vi tilbyder en børnevenlig og underholdende udgave af prædikenen i kirkens menighedslokaler.

Børnene deltager som regel i den første del af gudstjenesten og vender tilbage for at kunne deltage i nadveren.

Se mere her

BørnekirkeSpecial

Bethlehemskirken børnekirkeflagskib og den gudstjeneste som er planlagt af børnene selv.

Ligesom i så mange andre kirker ønsker Bethlehemskirken, at udviklingen af børnenes åndelighed er i centrum. At de ikke kun får viden om Gud, men at de udvikler en personlig relation til Jesus.

Men vent lige lidt! Hvis nu vi kigger godt efter, har de den så ikke allerede?... den personlige relation? Og er det ikke den Jesus taler om, når han siger at vi skal blive som børn og at Guds rige er deres?

Hvad med at vende det hele på hovedet og tale mere om hvordan vi hjælper børnene med at bevare den åndelighed de allerede har? Så de står stærkere, når de render ind i den naturligt kognitive udviklingsfase af deres liv eller møder et samfund som nogle gange står af fra alt det der Gudshalløj og derfor giver børn som tror på Gud, en forkerthedsfølelse?

Hvad nu, hvis vi opdager at børnenes intuitive tilgang til tro er en direkte adgang til Gud? Og vores opgave er ikke at begrænse den den?

Og hvad nu, hvis vi spørger børn, hvordan en Gudstjeneste skulle se ud, hvis de selv kunne bestemme?

I Bethlehemskirken leger vi ikke kun med tanken. Vi har stillet børnene spørgsmålet og BUM, så var BørnekirkeSpecial født.

Vi mødes på 1. sal i menighedshuset kl. 10.00  den 4. søndag i måneden og hvis du er under 4 år, tager du en voksen med.

Andre grupper for børn og juniorer:

Between (8-14 årige)

NB. NB. NB. Rock Solid har fået en ny form i foråret 2023. Anna Vallentin Møller er netop ansat i Bethlehemskirken for at lede betweenområdet i Bethlehem.

Datoer:

21. april 17 - 21

12. maj 17 - 21

9. - 10. juni med overnatning i skoven - info om arrangementet følger

Vil du vide mere så kontakt

Sognepræst Martin Drengsgaard

tlf. 2087 8657  sognepraest@bethlehemskirken.dk